Visa ett inlägg
  #10  
Gammal 2010-06-12, 06:34
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 334
Standard Sv: Dag 19. Andros. Aidhonia. Grias to Pidima. Agios Petros.

Citat:
Ursprungligen postat av Marielou Visa inlägg
Har ni besökt Andros stad än?
Nej, vi har bara passerat förbi ovanför. Åker troligen dit idag.

Citat:
Ursprungligen postat av hondacb750 Visa inlägg
Hej, härligt att ni äntligen har upptäckt denna underbara ö. Mvh Att sova med hundar Stig-Ove och Eva
Jag minns att ni gillade Andros, och vi pratade om det när vi kom hit. Och visst minns vi natten på Paros när vi sov med hundarna på stranden.

Citat:
Ursprungligen postat av CarinaN Visa inlägg
Andros är en sån där ö som vi ibland har pratat om att man kanske skulle besöka nån gång, men av någon anledning har ön inte lockat tillräckligt mycket. Kanske för att man har hört för lite om den...
Precis så har det varit för oss också. Nu pratar vi redan om när vi kan åka tillbaka. April vore inte dumt. Andros måste höra till de absolut bästa vandraröarna i Grekland. Ni kanske ska tänka om och åka hit i stället, innan alla andra gör det.

Citat:
Ursprungligen postat av Homeros Visa inlägg
Hej igen.
Googlade idag mycket nogrant på Grias to Pidima och fann detta svar om varför det heter så:
Jag hörde något liknande, men inte exakt samma. Ska kolla upp det igen.

Citat:
Ursprungligen postat av Pyttan Visa inlägg
Jag blir både suktad och nyfiken på Andros. Är det en ö som det funkar att ta sig runt med buss också? Eller missar man de fina ställena då?
Jag har inte kollat upp bussarna ännu så jag vet inte. Några av de platser vi var på igår nås bara med eget fordon, det vet jag. Stranden med konstiga klippan nås med badbåt under säsongen. Inte nu.

Citat:
Ursprungligen postat av Eva L Visa inlägg
Såja ytterliagre en ö på önskelistan. Tack för underbara bilder.
Du skulle absolut gilla Andros!

Citat:
Ursprungligen postat av Marianne Visa inlägg
Tycker att första bilden påminner om min spindelorkidé
Ja, den var väldigt lik.
Svara med citat