Ämne: Väder öarna
Visa ett inlägg
  #6  
Gammal 2022-07-17, 16:33
Hasse Hasse är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 1 998
Standard Sv: Väder öarna

Din tanke om t.ex Syros är en resa som i alla fall mitt tycke är ganska besvärlig. Detta med att Apollo informerar om övernattning på Santorini så framgår det inte om det gäller ditresan, hemresan eller båda? Bara det är annars en procedur som tar tid och kraft och i och med Santorini´s löjligt minimala "hamn" när det handlar om stor färja är ju en del av proceduren som är stressande och jobbig, framför allt för ombordstigning där. Det är ju ännu krav på munskydd på färjor, bussar och taxibilar efter Jannes uppdatering av Covid-informationen nyligen så JAG skulle INTE välja Syros med de förutsättningarna men det ska inte hindra dig Cande, från att välja Syros i så fall. Jag är upp över öronen kär i Syros sen 8 år tillbaka (5 resor, första år 2014) så jag framhåller gärna Syros på massor av olika (och välförtjänta) sätt.

Och värmen........den kan som sagt vara påtaglig på sensommaren och tror man kanske att förekomsten av behagliga vindar just i Kykladerna kan lindra så har jag dessvärre just på Syros varit med om ibland helt obefintliga vindar när det har varit 38-39 grader så det är INTE behagligt så anpassa sig får man sannerligen göra. Då är Syros i alla fall med min bedömning en alldeles förträfflig ö för stillsam avkoppling med sin oerhört vardagliga och genuint äkta karaktär.


/ Hasse
Svara med citat