Visa ett inlägg
  #125  
Gammal 2019-05-06, 13:36
Mikke Mikke är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Lamberget-Kallsta.......
Inlägg: 2 198
Standard Sv: Rhodos/Karpathos april 2019

Mandag6.5
Idag hyfsat vaeder, och danska paret Anne och Bo och jag hade bestaemt att knalla upp till dammen och kika peau den lite naermare. Slappa jag tog forstas scootern, medans Anne och Bo kom per fot kl 12, as agreed.
Jag kom kanske 20 minuter innan, och som tur var kom det ett par killar som jobbar at kommunen, och som jag kaenner litegrann, sa vi kunde fraga en del. Dammen rymmer en million sjuhundra tusen kubikmeter, och aer fylld till ungefaer 20 procent.Vid den vaestra delen av dammen gar det en vaeg, som vi knallade peau, och sen kom vi s.a.s bakom dammen och hade en liten saft/fika och kakpaus. Sen gick danskarna tillbaka samma vaeg, medans jag, som hade langbraller, klaettrade upp och tog mej sakta fram genom stundtals ganska svar terraeng, med taggiga buskar och skarp lutning....Hursomhelst tog jag mej runt, men blev ganska svettig peau kuppen, sen mottes vi vid min scooter.....
Det blev lite bilder tagna ocksa, som kanske hamnar pa Kalimeras FB sida framledes.
Sen for jag till Garden Villa for att, om mojligt, byta ut tradhallaren mot ett sagblad....detta var inte helt enkelt, sa nu sitter jag peau Zephyros och skriver istaellet. Det borjar bli dags att kika efter hembiljett......onsdag,torsdag kanske till Rhodos,....ska leta lite senare, nu aer det dags for lite lunch.....Vaedret har blivit baettre, och det blaser lite mer,.....
Vi hors,
Mikke
Svara med citat