Visa ett inlägg
  #122  
Gammal 2019-05-04, 15:13
Mikke Mikke är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Lamberget-Kallsta.......
Inlägg: 2 198
Standard Sv: Rhodos/Karpathos april 2019

Lordag 4.5 em
Hejsan!
Kom vael upp vid tio och sen borrade jag ett hal i vaeggen i rum nr 1 och satte dit en plugg och skruv, och haengde tillbaka den tavlan som rasat. Sen ner i kaellarn och upp peau trappstegen och putta in skumgummi runt de kablar och ror som kommer fram. Sen fyllde jag fran vaeggytan in till skumgummit med polyurethan,sa nu aer det forhoppningsvis taett, for jag har fyllt fran baegge sidor av vaeggen.
Glomde kaffefilterhollaren hos Nena igar, sa jag drog dit vid lunch och lunchade, samt fick med kaffemojaengen samtidigt.
Sen borjade det mulna peau, men jag stack aendeau upp till Garden Villa, for att skruva fast lite trelister daer mina danska vaenner bor, for jag hade nagra meter lost....Sa det tog ju lite tid, sa danskarna kom knallande, precis naer jag var faerdig. Sen blev det aennu svalare, sa jag drog ner till Zephyros, och efter mitt skrivande haer, ska jag ner till mitt rum och dra peau langbraller, saetta igang ACn och elfilten....brrr.....
Jo, forresten, naer jag for till Nena vid ettsnaret, sa traeffade jag Sotiris, en mkt sympatisk man, 74 ar, som knallar peau stranden och samlar stenar, som han sen baer hem till sig mitt i stan, daer polerar han stenarna i en maskin, sen malar han olika motiv, och sen lackar han dom....Han malar fina stenar, och jag har flera stycken hemma i Karlstad, men jag fick tva stora av honom idag....snaell snubbe!!
Nu kom Andreas, dags for en dust med den kranglande tvaettmaskinen....
Mvh,
Mikke
Svara med citat