Visa ett inlägg
  #6  
Gammal 2014-08-08, 21:58
Von_oben Von_oben är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2014
Ort: Sthlm
Inlägg: 1
Standard Sv: Var på Poros ska man bo?

Jag och barnen var åtta dagar på Poros i juli.
Vi bodde på New Aegli Hotel, som ligger direkt (ok en väg skiljer hotell och strand) vid Askeli-stranden.
Hotellet är fyrstjärnigt, alla rum har AC och satellit-tv samt kylskåp.
Vårt rum hade stor dubbelsäng och så bäddade hotellet upp en helt ok bäddsoffa utan kostnad.
Mina barn är 7 och 5 år så vi sov riktigt bra.
Jag bokade via Hotel.com och rummen kostade ca €65 per natt.
Då ingick ingen frukost. Att köpa till frukost kostade €8 per pers, det var den inte värd om du frågar mig.
Buss till Poros stad stannar utanför hotellet. Turen tar ca 10 min. Vill minnas att en bussbiljett kostade ca €1,2.
Bussarna går till ca 22 på kvällarna, sen är det taxi för €3,50 eller promenad som gäller.
Hotellet har en pool men vi föredrog stranden :-)
Bor man på hotellet betalar man halva priset för solstol och parasoll på stranden. Så vi betalade €3 för två stolar och parasoll.
Servicen på New Aegli är utmärkt och jag kan verkligen rekommendera det.

Värt att notera är att strandbaren stängt och istället kör de med servering direkt till solstolarna på Askeli. Lite trist för det blir givetvis lite dyrare men inget som stör för mycket.
En glass kostade ca €2, läsk €1 och en öl €3-4.
Det finns en typisk liten grekisk kiosk vid stranden om man vill undvika att betala extra för servering.
Å så finns det flera serveringar längs med stranden.

Ett alternativ till att bo vid stranden är givetvis att bo i Poros stad och ta bussen ut till Askeli. Det gjorde jag för två år sedan. Då bodde jag på Manessi Hotel, systerhotell till New Aegli. Även Manessi är riktigt bra - och prisvärt.
Svara med citat