Visa ett inlägg
  #18  
Gammal 2010-02-21, 10:34
Elisabets avatar
Elisabet Elisabet är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 5 566
Standard Sv: Mina drömmars Grekland

Citat:
Ursprungligen postat av JohnS Visa inlägg
forumet er dominert av sol-og-bad-turister
Det gäller inte bara forumet utan den absoluta majoriteten av nordbor som reser utomlands på semester. Det är inget fel eller konstigt med det. Många tycker om att sola och bada och de är inte sämre, mindre insiktsfulla eller mindre intelligenta för det.

Citat:
Ursprungligen postat av JohnS Visa inlägg
det fantastiske mangfoldet som Hellas kan by på
Citat:
Ursprungligen postat av Admirala Visa inlägg
det er så synd at så få har lyst til å oppleve flere og andre sider av det mangfoldige landet vi er så glade i.
Precis som alla andra länder har Grekland mycket mer än sol och bad att erbjuda. Men Grekland är inte på något sätt speciellt när det gäller den saken. Alla andra länder har också en intressant historia, kultur, natur och samhällsordning. De har god mat, vänliga människor och erbjuder många varierade upplevelser. När jag gör en resa för att uppleva annat än värme, sköna promenader och vackra stränder, väljer jag inte Grekland. För mig vore det att begränsa upplevelserna av den mångfald livet och världen har att ge.


Slutligen; vad gäller öar och fastland, så fascinerar öar många människor just för att de är öar. Den fascinationen är svår att beskriva, men har att göra med det simpla faktumet att det är vatten på alla sidor. Detta kan fastlandet aldrig erbjuda, och jag är övertygad om att Greklands popularitet som turistmål i Europa beror just på att det finns så många öar att åka till. Fastland ger helt enkelt inte samma känsla.
Svara med citat