Ämne: Sitia 2018
Visa ett inlägg
  #8  
Gammal 2018-06-09, 09:21
Femman Femman är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2007
Inlägg: 6
Standard Sv: Sitia 2018

Hej

Så var vi hemkomna från Sitia.
Precis som påpekat var stan större än vi har behov för men det gör inget. Stan ligger vackert med gränder och hus som klättrar upp för branta sluttningar. Husen ligger tätt längs smala gränder mer än vägar.
Vill man kan man bara koncentrera sig på området längs stranden och hamnpromenaden och då känns det som det är en rätt liten ort man är på.

Stranden är helt ok, mer klappersten ju längre bort från centrum du kommer. Fin botten tycker jag och ligger skyddat så det är inga större vågor. Solstolarna är gratis om du handlar från strandbaren. Det var väldigt blåsigt de första dagarna.

Restaurangerna är helt ok, hittade ingen som var sådär wow dock.

Vi både på Itanos hotell mitt i hamnen. Ganska små rum och väldigt små balkonger. Trevlig personal och rent och välstädat. På taket finns en mindre takpool och lite solstolar samt en bar.

Flygplatsen är liten vilket även landningsbanan är (2074m), vilket inte direkt uppskattas av mig som inte gillar att flyga..
Rekommenderas att gå in genom säkerhetskontrollen så sent som möjligt för innanför finns absolut ingenting.

Nu laddar vi om för Lefkas i augusti och Samos i september
Svara med citat