Visa ett inlägg
  #17  
Gammal 2019-08-11, 16:07
yanniss avatar
yannis yannis är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 4 741
Standard Sv: Positiva minnen från Grekland.

SERVICE kan verkligen grekerna. En av dom minnen jag kommer på är från storstaden Aten.
Vi hade tagit in på ett hotell för avresa hem dagen därpå. Vi skulle gå ut och äta men jag mådde tjuvtjockt i magen och det enda jag kunde tänka mig att äta var en yoghurt.

Vi kom till en taverna, som var som en oas mitt i storstaden. En fin gräsmatta omgärdade tavernan. Ute på gräsplanen hade dom anlagt en grill och Arne blev så sugen på en maffig grillad köttbit. Jag kunde inte tänka mig det, men det blev den tavernan. Arne beställde ett kilo vitt krus, en grillad köttbit samt frågade om dom hade yoghurt åt hustrun. Nja, vi är ingen frukostservering, men,men,,,,,Han gick iväg och kom tillbaks med två yoghurt från supermarket! "Vilken sort vill du ha,jag tar själv den andra imorgon bitti"!

Han la på köttbiten på grillen samt gick och hämtade kruset. Ett halvt kilo! "Men vi beställde ett kilo vitt". "Javisst, men för att inte det vita vinet ska bli för varmt, kommer jag ut med den andra halvan när ni druckit upp det första". Vilken härlig kille!

Tack, än en gång, Åke och Christina för era berättelser. Jag vet att ni kan berätta mycket, mycket mer om era resor i Grekland. Ni har stor erfarenhet!

Hälsar Birgitta från underbara Paleochora.
Svara med citat