Visa ett inlägg
  #65  
Gammal 2023-01-07, 14:48
yanniss avatar
yannis yannis är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 4 741
Standard Sv: Älskade Kreta, nu är jag här igen!!!

Alala: På tal om uthyrningen på Haris Studios är alla 4 studios på bottenvåningen uthyrda av långtidsboende just nu. På övervåningen kommer och går det boende. En dag träffade jag Olle (Fysimera) som bodde ovanför mig, dock bara i 2 nätter.

Jag kan konstatera att denna vinter har varit den varmaste och soligaste tiden jag har haft under de 12 gånger som jag/vi har varit här. Inget regn och det är hur torrt som helst och ovanligt varmt för säsongen. Jag får jag se hur dom fortsatta dagarna kommer att bli......

Igår på Theofanidagen var plasket i havet gynnsamt, alltså den stora baddagen! Det var då prästen kastade ut korset i hamnen för att ära och påminna om att Johannes döpte Jesus. Denna gången var det många grabbar som kastade sig i vattnet för att bli först att fånga korset. Jag tror det var 18 grader i vattnet. Jag mötte prästen dagen innan. Han gick med en kopparkittel och en olivkvist och skulle stänka heligt vatten på dörrar i byn. Resten av dan var det ovanligt många människor på alla tavernor och barer, det var ju helgdag.

Här kommer bilder, som jag har lånat av vännerna Liz och Shelagh om händelsen.















Birgitta
Svara med citat