Visa ett inlägg
  #46  
Gammal 2015-09-15, 17:12
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 327
Standard Sv: Peloponessos – here I come!

Hemma igen efter ännu en dag med min bångstyriga fyrhjuling. Idag har den faktiskt betett sig lite bättre. Kanske för att den fick se en så fin solnedgång från hotellet igår kväll.



Den inte lika bångstyriga fyrhjulingen syns till höger i bild.




Det kan också ha berott på att vägarna var bra och spikraka.


Dagens första stopp var Methoni, dit jag kom fram tidigt och möttes av ett vackert morgonljus över den fina stranden och den grymt häftiga fästningen.



Methoni beach och Methoni Castle.


Jag blev otroligt imponerad av fästningen, utifrån som inifrån. Hade inte förstått av de bilder jag sett att den var så attans stor! Jag la många varma timmar därinne, och jag tog miljoner bilder. Här är en av dem.



Fästningen sett från det fantastiska oktagontornet.


Sen körde jag till flera mycket fina, och i princip helt oexploaterade, sandstränder. Det var inte bara fina, de var hur långa som helst. Någon trängsel var det inte tal om.



Mest överväldigad blev jag av Lampes beach, som ni ser på bilden




På Lampes beach hade jag en ”nära-vattnet-upplevelse”.


Slutmålet för dagen var Finikounda, en mysig liten by med en fin strand och massor med tavernor. Här skulle jag absolut kunna tänka mig att bo några nätter. Fast det få bli på en annan resa. Fler bilder från Finikounda kommer när jag är hemma igen.



Del av Finikounda.




Dagens lunch intogs på Taverna 5 φφφφφ i Finikounda. Vilket ställe! Så trevligt! Min vana trogen blev det en grekisk sallad och en FIX. För säkerhets skull fick jag en grekisk flagga i salladen så jag inte skulle tro att det var en dansk sallad.

Efter lunch gick jag runt i fina Finikounda och tog en massa bilder, som ni, som sagt, för se en annan gång.

I morgon bitti lämnar jag tillbaka min inte längre lika bångstyriga (men skitdyra!) fyrhjuling, och gör något annat, kanske tar jag en tur på havet.
Svara med citat