Visa ett inlägg
  #30  
Gammal 2009-01-10, 13:16
Malena Malena är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2005
Inlägg: 116
Standard Sv: Ni som har åkt charter till Skopelos?

Citat:
Ursprungligen postat av liselotti Visa inlägg
Här är en till som tittat för mycket på Mamma Mia .
Skämt åsido så har vi funderat på Skopelos i många år men jag drar mig för båtresor. Förra sommaren åkte vi till Amorgos och jag måste säga att jag blev lite skrämd efter en hemsk tur med en snabbfärja.
Jag gillar lite grönare öar och skulle verkligen vilja åka till Skopelos.

Hur är båtresan dit om man åker charter? Är det inhyrd båt eller med reguljär färja? Blåsigt öppet vatten eller en resa mest i lä ? I sommar kan vi bara ta en vecka - är det värt de eller går det för mycket tid till transfer.

En fråga till:
Finns det ingenstans inne i Skopelos stad där man kan ta ett dopp?
Båttransfern till Skopelos från Skiathos tar ca 45-70 min med snabba katamaraner. Dock brukar man få vänta några timmar på Skiathos innan man åker vidare. Vi har rest med Apollo och planet går från Sverige kl 07 på morgonen. Vi har kommit fram till Skiathos ca kl 12 och båten till Skopelos har gått ca 14.30. Vi har varit på hotellet ca kl 16. Ungefärliga tider... Vice versa på hemvägen. Skopelos är dock underbart och en vecka duger gott
Båten går på olika håll om Skopelos beroende på vinden. När vi åkte hem sist var det ruskväder och det gungade REJÄLT i ca 15 min innan de svängde söder om ön. Därefter var det lugnt även om det kändes att det var blåsigt.
Svara med citat