Visa ett inlägg
  #6  
Gammal 2005-02-22, 15:43
Briges avatar
Brige Brige är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Jättendal, norra Hälsingland
Inlägg: 288
Standard Sv: Gifta sig i Aten!

Skandinaviska Kyrkan ligger österut i PIREUS o inte inne i Aten, eller centralt i Pireus. Maken o jag valde att vigas där, så jag vet Min dotter bodde då i Pireus o ordnade allt med brudbukett, tårta till kaffet i "kyrkan" samt middag på en fisketaverna utefter gatan som löper utmed havet. Kyrkan är INTE en kyrkobyggnad utan ser, utifrån, ut som vilken taverna som helst. Ligger i markplan, har en stor skeppsklocka, istället för kyrkklocka, innanför dörren. Själva kyrkorummet ligger rakt fram i lokalen, till höger finns bord o stolar för intagande av kaffe t.ex., samt att det finns böcker att låna.
Innan vi gick uppför gången mot altaret slog organisten på skeppsklockan, sedan spelade han den ingångsmusik vi hade valt. Det kändes väldigt högtidligt och vi är MYCKET glada att vi valde denna enkla ceremoni. Vi gifte oss 20/9-99 och vi bestämde att FÖRSÖKA fira bröllopsdag i Grekland varje år. Och vi har faktiskt lyckats med det Få se hur det blir i år
Efter vigsel och middag i Pireus så tog vi nattfärjan över till Kreta där vi bilade runt i nära tre veckor Färjan brukar avgå vid 6-7-tiden på kvällen och överfarten tog då c:a 10 timmar, till Heraklion. Vi hade bokat lyxigaste hytten, ( i stället för tjusigt hotell), och bodde och sov förnämligt under överfarten.
Lycka till med allt!! önskar
-Birgitta
Svara med citat