Visa ett inlägg
  #4  
Gammal 2009-05-26, 18:30
litentuvas avatar
litentuva litentuva är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2008
Ort: Sthlm/järfälla
Inlägg: 1 795
Standard Sv: Bra ställen i rythemnon?

Citat:
Ursprungligen postat av MonkanS Visa inlägg
Hej på dig...

I så fall.. det finns ett bra gyrosställe utefter strandpromenaden,.

//Monica S
Jag tror du tänker på fd "Thracka" som numera (tror jag) hete Lavrintos, de har jättebra gyros! Men även "Kokkinos" mitt på taxitorget (okända soldatens torg) har bra grekisk snabbmat av alla de sorter! Detta torg stod under stor obyggnad och renovering i slutet av förra sommaren varpå jag ej vet om det fortfarande är ett taxitorg, dock ändå lätt att hitta.

Strax innan torget ligger Toscana som lämpar sig om barnen blir sugna på stans godaste pizzor, har för övrigt mycket bra mat över lag!

Går man ut på strandpromenaden så finns det många många tavernor att välja på i närheten av Ibiscos (för övrigt mkt bra familjehotell!)
"Biraeis" har supergod och billig schnitzel "Dome" har suveräna lammkotletter och "Kriti taverna" har mycket bra kalamares och annan grekisk mat. Alla ligger till så att du ska gå in mot stan.

Ett annat tips är att ta sig ut till platania (förort till Rethymno som ligger ca 10 min m taxi ifrån Ibiscos) och besöka "Baja", det är ett pool/barområde som även har två häftiga "frittfallvattenrutchkanor". Vattenutchkanorna brukar vara öpna från kl 13. Inträdet är 6€ och då får man en dryck eller kaffe på köpet. Stranden där är också jättefin!

Hoppas ni får en trevlg semester!
Svara med citat