Visa ett inlägg
  #55  
Gammal 2006-07-01, 01:18
scarymary scarymary är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2006
Ort: Uppsala
Inlägg: 17
Standard Sv: Grekland - ett tryggt land för besökare?

Jag måste säga att jag känner mig läskigt trygg i Grekland när det kommer till rån o dyl. Glömmer jag något så finns det alltid kvar.
Jag är inte särskilt rädd att bli bestulen på saker.

Däremot känner jag mig otrygg och lite smårädd i Athen och Pireaus. Många läskiga män tittar på en och skriker efter en så jag går helst inte ut ensam på kvällarna.
Eftersom jag gärna festar när jag är på semester så gäller det att inte ta några risker, så jag går inte på fester hemma hos folk, tar inte emot drinkar och är allmänt misstänksam mot män, oron för att bli våldtagen är ganska stor med tanke på alla festande ungdomar.
Har varit med om att killar som vägrar lämna en ifred, följer efter en, inte kan ta ett nej, allt på ett sätt som gör en obekvän, killar på väg hem från klubbarna skriker när man sitter på balkongen, några har t o m hoppat upp på balkongen.

Jag känner mig väldigt trygg i rummen, faktiskt, trots den tunna dörren. Det är alltid folk vakna någonstans och den familjära atmosfären osar trygghet

Jag handlar dock inte med kort i affärer utan tar ut i bankomater, det är ju äckligt lätt att utnyttja någon annans kort, så kortet håller jag hårt i.

Det bör också tilläggas att under mina resor de sista 10 åren har jag ALDRIG blivit utsatt för något brott så som rån, inbrott, våldtäkt osv, enbart (sexuella) trakasserier.

Svara med citat