Visa ett inlägg
  #4  
Gammal 2018-09-20, 20:13
Didi-san Didi-san är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2015
Inlägg: 135
Standard Sv: Vandring till Tholos beach på Tilos

Citat:
Ursprungligen postat av Kalimera Visa inlägg
När jag kom ner till asfaltvägen igen stannade moppen, och den gick inte att få igång igen, och tro mig, jag provade allt, men inget hjälpte. Moppen var stendöd. Men hjälmen på mitt huvud glänste och såg glad ut, och gjorde min redan heta hjärna ännu varmare.




Jag rullade utan motor där det fanns nedförsbackar, och jag gick med moppen när jag kom till uppförsbackar. Så där höll jag på tills jag kom ner till bageriet där vännen och bagaren Mike väntade. Då var jag helt slut.

Mike frågade hur jag hade haft det. Jag svarade: problem. Han frågade om det hade varit jobbigt att gå ner till stranden. Jag svarade nej. Han frågade om det hade varit jobbigt att gå upp från stranden. Jag svarade nej. Vad är då problemet frågade han. Jag svarade att moppen slutat funka och att jag varit tvungen att leda den hem.

Mike går fram till moppen för att se vad som är fel. Mike vrider om nyckeln. Moppen spinner som en katt som precis har fått en burk tonfisk. Mike ler (se bild), och har nu ännu en anekdot att berätta för sina bagarkunder.

Så kan det gå när moppen (inte) är på.
Svara med citat