Visa ett inlägg
  #7  
Gammal 2013-09-27, 16:36
emiliamoren emiliamoren är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2013
Ort: Strängnäs
Inlägg: 3
Standard Sv: Fereniki hotell i Georgioupolis?

Okej, nu har jag varit hemma sedan den 10e men har inte hittat tid att skriva. Jag kan säga att detta var min värsta semester någonsin. Första gången utomlands och det var inte bra alls.Resan till Kreta var bra. Även transfern från Chania flygplats till Georgioupolis var bra. Helvetet började när vi kom till Fereniki hotel. Först och främst får vi vänta ca 3-4 timmar tills vi får checka in. Under tiden går vi och äter från deras buffé eftersom vi hade all inclusive. Tyckte maten var helt okej, åt mest pommes, fetaost och sånt, åt aldrig kött då jag inte litar på det helt och hållet. All läsk var utblandat med vatten rätt rejält, ölen var utblandat, juicen var utblandat osv. Men men tänkte jag, har inte så höga krav. Vi går tillbaks för att checka in och får vänta ytterligare några timmar medans dom ignorerar en totalt, utan dom valde endast att prata med dom de förstod (greker, ryssar osv). Tillslut (!!) bad dom oss och två par till att sätta sig i en bil så skulle dom ta oss till våra rum (vem som nu måste åka bil till sina rum?). Och hon körde, och körde, och körde .. Tillslut var vi uppe i bergen där hon dumpade av ett par och stack iväg. Sedan dumpade hon av oss och ett brittiskt par på ett annat hotell nååågot närmre stan och stranden (fortfarande en braaa bit bort). Den ända informationen man fick var att dom hade fullbokat och överbokat. Vi var flyförbannade såklart, hur skulle vi göra med mat osv då? Det nya hotellet hade ingen som helst mat. Fereniki påstod att de bara va för oss att ringa dom så skulle dom komma å hämta oss, när som helst, vart som helst. Bullshit förstod vi och så var det också. Dom svarade aldrig när man ringde. Min sambos pappa ringde upp lowcostholidays.com där vi hade bokat resan och då svarade Apollo (?) och påstod att vi var prio ett på deras lista att ta oss till ett annat hotell med all inclusive. Dom har fortfarande inte ringt. Hur som helst .. vi tog oss ner till byn och skulle äta middag på Fereniki. Åt lite grann och tog oss tillbaks till hotellet, för att där vakna mitt i natten och total kräkas och annat, så fick bosätta mig i badrummet, där jag bodde i 3 dagar. Kunde inte ens gå utanför hotell rummet på dom dagarna, och 4 dagen blev min sambo sjuk också (men då av restaurangmat) så där va 5 dagar borta Har ALDRIG mött så otrevliga människor som på det hotellet! Som grädde på moset så var flyget hem 12 (!!) timmar försenat, och vi fick en kaffe + en torr toastmacka som "ersättning". Inte min drömresa riktigt, inte som jag planerat. Nu börjar kriget på ersättning ..
Svara med citat