Visa ett inlägg
  #65  
Gammal 2019-01-19, 16:04
yanniss avatar
yannis yannis är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 4 741
Standard Sv: I väntan på Godot,,,,

Nu börjar min första ensamresa gå mot sitt slut.
Alla dessa dagar har alla Paleochoraborna varit som alla kretensare är; älskvärda, givmilda, medförstående,högljudda,ja ni vet. Man har förstått att jag ibland vill vara lite solitär.

Jag har som vanligt haft fantastiska soluppgångar. En häger (marodören som sköt en häger för några år sen har inte synts till) kommer till "min" sten varje morgon och tittar intensivt ner i vattnet. Efter en stund görs en snabb dykning och hägern kommer upp med en fisk. Fast food! Varje morgon har det även varit lika spännande att se hur mycket snö som ligger på Lefka Ori. Att se snön ligga där samtidigt som man har det blå havet 50 meter framför sig är en fin naturupplevelse.

Imorgon åker jag till gamla stan i Chania. På måndag blir det frukostträff med Lisbet och Paul Bosse på Röda Cykeln. Dom har nyss anlänt tillbaks till sitt andra hem. Så underbart att få träffa dom igen! Om aftonen är jag inviterad hem till Anita och Jannis i Daratso. Dom driver nu den fina tavernan Orexi tillsammans med sin son under stor tid av året. Jag är så glad över att träffa dom igen

Lite osorterade bilder kommer nu.




Solen går upp i morse.




Innan solen kom.



Gavdos i fjärran.




Kanske det regnar där borta.




Snö på Lefka Ori




Jag älskar stenar!






Morgonbild på krokodilen.

Birgitta.
Svara med citat