Visa ett inlägg
  #58  
Gammal 2013-11-15, 10:34
rickys avatar
ricky ricky är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2005
Ort: Malmö
Inlägg: 1 096
Standard Sv: Fototävling 2013 - Omröstning

Citat:
Ursprungligen postat av Hasse Visa inlägg
Tänk om det hade satts upp regler för "hur möten för gå till", på vilka premisser det skulle få ske när vi står (sitter, ligger......) och tar våra bilder? Jag ser också "möten" där jag undrar, HUR I HELA FRIDEN ska betraktarna i fototävlingen ta denna bild, osv???



/Hasse
Några regler för möten efterfrågar inte jag men jag förstår inte hur vissa bilder har hamnat i denna kategori. Inte för att det stör mig på något sätt, men JAG kan inte se kopplingen.
Det finns några bilder jag tycker är bra både konstnärligt och bildmässigt men jag tänker inte rösta på bilderna för jag tycker inte det passar i kategorin.

Man kan faktiskt tolka det på två sätt, antingen så tycker man bilden är bra. Personligen röstar jag hellre på en bild som rent fotomässigt är dålig, men motivet kan vara riktigt fyndigt och passa klockrent i kategorin med lite eftertanke. Ser man mer till bilderna än till kategorin så kan man lika bra skippa kategorier.

Exempel: Säg att jag lägger in ett foto på ett bagageband i denna kategori. Då har jag personligen svårt att se hur den bilden hör till kategorin, medans filosofen och flummaren kanske tycker det är ett solklart möte med Grekland?
Svara med citat