Visa ett inlägg
  #29  
Gammal 2010-07-25, 15:38
kimmens avatar
kimmen kimmen är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2008
Ort: Göteborg
Inlägg: 1 668
Standard Sv: Öl i Grekland

Även om ölen från Craft sprider sig bland öarna hänger inte kunskapen alltid med...

Ermoupolis, Syros. Vi åt lunch på To Archontaraiki och när jag frågade servitören vilken av Craft-ölen som han hade på tapp såg han helt oförstående ut. Jag försökte förklara att det finns sex olika Craft-öl, men han svarade: "No, no, only Craft." Nåväl, bara att beställa. Och det var med största sannolikhet Athens Lager som serverades.

Ett par timmar senare, fortfarande Ermoupolis. I väntan på bussen tillbaka till Kini satte vi oss i en av barerna i hamnen. De hade också Craft enligt menyn. När jag frågade servitrisen vilken/vilka av Craft-ölen det var fattade hon ingenting. "Craft", svarade hon bara. Jag gick in och tittade i kylskåpet, och där stod tre olika. Servitrisen såg uppriktigt förvånad ut...

Tinos stad. Vi strosar förbi barerna nere på hamnpromenaden när en inkastare kommer fram. Han är trevlig och skryter om att han har ett riktigt kvalitetsölställe, han har ju minsann hela 25 olika öl! När jag frågar om han har någon porter eller stout fattar han ingenting. "Porter? Stout? Vad är det? Är det nån slags öl?" Nåväl, det fanns Urquell och Krusowice så det gick ju ganska bra ändå.

/kimmen

Senast redigerad av kimmen den 2010-07-25 klockan 15:43.
Svara med citat