Visa ett inlägg
  #28  
Gammal 2010-07-25, 14:25
kimmens avatar
kimmen kimmen är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2008
Ort: Göteborg
Inlägg: 1 668
Standard Sv: Öl i Grekland

Vi hittade Craft-öl på fyra av årets fem besökta öar!! På taverna och/eller i affär.

Påstår du dig vara det minsta ölintresserad tycker jag att du på tavernor och i affärer skall titta/fråga efter någon av dessa:



Mina personliga åsikter om de sex olika ölen, från vänster:
Weissbeer: Jag är inte speciellt förtjust i veteöl här hemma heller, så jag är inte rätt man att svara på om den är bra eller inte. För söt och humlefattig för mig.
Pilsner: En mycket bra pilsner! Frisk beska. Smaka!
Athens Lager: En ljus internationell lager enligt formulär 1A. Så där. Finns Craft på tapp är det antagligen denna.
Red Ale: God! Bättre än t.ex. Mythos Red. Smaka!
Smoked Lager: På Bolaget finns Nils Oscar Rökporter som är en av mina favoritöl. Så finns mörka, tyska Rauchbier som jag tycker är alldeles för sötsliskiga. Detta är något så ovanligt som en ljus lager med röksmak, inte mycket men ändå. Intressant!
Black Lager: Inte i klass med de bästa tjeckiska mörka, men god och tillräckligt smakrik i värmen. Smaka!

Dricker du någon av dessa ovan istället för t.ex. Amstel, Heineken, Alfa, Fischer, Mythos, Kaiser, Henninger så gynnar du också ett grekiskt mikrobryggeri och inte någon av de stora internationella ölkoncernerna.

/kimmen

Senast redigerad av kimmen den 2010-07-25 klockan 15:12.
Svara med citat