Visa ett inlägg
  #3  
Gammal 2010-06-27, 13:56
Admirala Admirala är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: apr 2005
Inlägg: 2 620
Standard Sv: Strandad på Syros - Hjälp!

Så trist å høre om din søster! Håper hun blir frisk og rask snart!

Hvis sykehuset er der jeg finner det når jeg bruker Google maps, ligger det i en gate som heter Giorgou Papandreo i Ermoupolis. Hvis det er riktig, finner du et hotell like i nærheten, på Platia Iroon (følg gata østover, ned mot sjøen.) Hotellet heter Archontissa, Tel: 0030 22810 84411, Mobil: 0030 6936870101. Jeg bodde der for noen år siden, det er rent og pent og rolig om nettene, selv om det ligger like i en rundkjøring. Flott utsikt fra balkongen!

Ermoupolis er en av mine favorittbyer i den greske øyverdenen, livlig og "ekte gresk", vakker og med masse spennende historie. Maten, for å ta den først, er meget bra. Fra hotellet går du nordover i kanskje 15 - 20 min til du kommer til sentrum, som har et vell av små tavernaer. Bare ikke spis "Syros-pølsen", med mindre du liker pølsene dine bestående nesten utelukkende av fettklumper.

Videre kan du besøke "operaen", en kopi av den berømte i Milano, klatre opp på de to høydene, hvorav en er katolsk og dermed har sine egne særheter (positivt ment), eller bare rusle rundt nede i sentrum, langs vannet og videre nordover. Nå vet jeg selvsagt ikke hvor mye du må sitte ved din søsters sykeseng, men i "fritiden" kan du virkelig få fine opplevelser i Ermoupolis.

Med varme ønsker om god bedring til din søster!
Svara med citat