Visa ett inlägg
  #3  
Gammal 2005-03-31, 21:08
Zanéts avatar
Zanét Zanét är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2005
Ort: Öland/Nea Apollonia
Inlägg: 2 103
Standard Sv: Nygammal bekant återkommer!!!

Citat:
Ursprungligen postat av Arne
Jag tänker dock här koncentrera mig på Grekiskt vin. En nygammal bekant har återkommit, och icke vilken bekant som helst!! En kär gammal vän!!

Mer gammelfranskt inspirerat, trots att vinet kommer från Grekland är
2002 Filiria från Notios och med beställningsnummer 23054, till pris på 109 kronor. Om det skvallrar redan en lätt gödseltonad doft. Det låter kanske icke så gott, men
det är precis vad det är; en stor, spännande och lite köttig arom som adderats till med en charmant blommig ton. I munnen bjuder vinet en rik, attraktiv, nästan fullmogen smak.
Egentligen borde detta inlägg hamnat under Greklands "Mat o dryck" och inte Off Topic, men men...

Det var ju himla trevligt att just det vinet dyker upp igen, ett heläkta Peloponnesosvin som trots det numera bra höjda priset är väl värt att prova

Citat:
Ursprungligen postat av Arne
Enda smolket i glädjebägaren är de till bolaget hemtagna volymerna. För hela riket har fördelats totalt 4200 flaskor!!! Till vår fullsortimentsbutik här i Umeå erhölles enkom sex lådor med 12 flaskor i varje. Alltså ynka 72 flaskor av denna ädla dryck.

Förhandsprovningen innehåller dock den stora förmånen att kunna förboka, och därav följer att jag i morgon fredag i triumf ska hembära summa tjugotvå av de 72 till avsalu tillgängliga flaskorna!.
22 flaskor Ska du/ni ha dem till Kalimeraträffen månne?? Nåja, jag får välan också försöka hitta några flaskor - Blir väl till att få åka in om Malmö under morgondagen. Du nämnde att den var rysligt god till stifado. Det har jag aldrig provat men däremot är Filiria superb till lammkotletter vilket varmt rekommenderas

//Zanét
Svara med citat