Visa ett inlägg
  #2  
Gammal 2017-04-25, 19:34
Monica Ps avatar
Monica P Monica P är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2007
Ort: Kalymnos, Grekland
Inlägg: 5 355
Standard Sv: Hantverkare på vår altan.

Håhå, vilken dag...

En av arbetarna , Nikitas , drog igång en sån där stenkross eller vad det heter, strax efter halv åtta, för att bryta upp altanen på olika ställen där man ska montera , mura, vad det nu heter, pelare som ska bära upp den nya balkongen, som blir stor som en helikopterplatta, tror jag. Efter tio minuter stötte han på ett oväntat vattenledningsrör så vi fick stänga av vattnet och ringa efter rörmokare....sen gick något snett med det elektriska ...sen kom arbetsledaren Panagiotis och började styra ...sen skulle det kapas några jättegrova stålbjälkar och det tog resten av dan. I femtiden tog arbetsdagen slut, jag tror dom behövde hem och duscha alla tre grabbarna.

Jag serverade kaffe och juice och bananer och chokladbitar till grabbarna, för regelrätt lunchpaus har man inte här. Sen var det en del ståltrådar som skulle bort under vinrankorna - stödstolpar bort- och det fick jag som hedersuppdrag. Nu går rankorna i en annan riktning men det blir nog lika bra. Avslutningsvis har jag sopat upp det mesta som inte är så stort att det måste fraktas bort med lastbil.

Ni i Norden som tror att greker bara sitter på kafeneion skulle må bra av att jobba ihop med såna här killar. Jag lovar att servera kaffe och juice och bananer och chokladbitar.
Svara med citat