Visa ett inlägg
  #1  
Gammal 2017-04-24, 08:12
Monica Ps avatar
Monica P Monica P är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2007
Ort: Kalymnos, Grekland
Inlägg: 5 355
Standard Hantverkare på vår altan.

Citationstecken kring "vår"...vi hyr ju bara, men eftersom Leo, husägaren, är i Indiana hela vintern så känns det som vårt hus, särskilt som jag har hand om allt kring trädgården och mer.

I höstas , innan Leo for, kom husägaren med en man som bedömde att verandataket var moget för utbyte. Jaha, sa vi, och började genast flytta undan allt som fanns där- verandan är jättestor- och var klara till 90 % när Leo sa att han menade i april när han skulle komma tillbaka...

Vi har haft det rätt stökigt i vinter med verandamöbler och annat ihopknökat på den mindre verandan på västsidan, men eftersom vi inte saknat att kunna sitta ute under hela vintern har det gått bra.

I morse infann sig tre hantverkare och klockan sju precis började de med att ta ner teglet och stapla det för vidare bortforsling. Tungt jobb, och med överraskningar: ett helt ormskinn fanns ihop med en massa torrt gräs och bråte under teglet. Jag har sparat det för att visa barnbarnen, har en burk med skorpioner inlagda i ouzo också, lite ruggiga saker brukar ungar gilla.

Vid första ciggpausen började min man och grabbarna att dra historier från diverse äventyr, alla har tydligen jobbat på båt, eller målat broar i USA eller annat.

Det ser ut att bli en underhållande tid.

Och nu vet vi att icke blott blir det nytt tak, utan därutöver ska Leo låta förlänga sin balkong i vinkel så att hela norra sidan blir hans extrarum.
Jaja.
Svara med citat