Visa ett inlägg
  #34  
Gammal 2013-06-24, 22:30
Malina Malina är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: stockholm
Inlägg: 1 784
Standard Sv: Kattunge från Amorgos

Hej Ricky!

Nej, jag missförstår inte alls! Tvärtom! Vi hade faktiskt tänkt att antingen köpa en kattunge eller ta en övergiven från ett katthem från Stockholm.MEN så reste vi då till Amorgos och blev själva adopterade av Lemonaki - som du kan läsa om i mitt första inlägg.
Vi blir själva mer och mer involverade i att hjälpa djur och har kontakt med bla Amorgos lokala organisation som hjälpte oss att adoptera Lemonaki.
Hon är, som jag har tjatat om,verkligen fullkomligt bedårande! Hon charmar alla! Vi har ju,som jag har beskrivit,vårt köksfönster väldigt lågt-nära gatan och just Bastugatan är ju något av ett turiststråk,så när Lemo sitter i fönstret eller på fönsterbrädan,kommer folk förbi och blir bedårade av henne. Hon låter sig gullas med och jamar på olika språk(tror jag). Hon blir fotograferad av söta Japanska flickor och är redan känd i kvarteret av grannar och hundägare.
Vi är alldeles förälskade i henne och det är henne "bror" Oscar också!
Häromsistens dröjde det jättelänge innan Lemo kom in.Jag gick och lade mig och Emilio väntade och väntade och gick tillslut ut vid tretiden för att leta efter henne.Oscar följde med och det fina och underbara var att Oscar gick med Emilio i ca en timme och liksom hjälpte till att leta.Tillslut kom Lemonaki och allt var frid och fröjd. Men just det här att vår fina Oscar vandrade med sin husse och också verkade söka efter Lemo! Själsfränder?Intuition?Fint hur som helst!
Svara med citat