Visa ett inlägg
  #22  
Gammal 2020-08-14, 16:46
Celbes avatar
Celbe Celbe är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Landskrona
Inlägg: 541
Standard Sv: Ett negativt covid-19-test krävs för inresa till Grekland

Nu kan jag komma med lite ny information kring detta. Det står dock fortfarande "passenger flights to Greece from a total of 12 countries (Turkey, Albania, North Macedonia, Bulgaria, Romania, the United Arab Emirates, Malta, Sweden, Czech Republic, Belgium, Spain and The Netherlands" men grekerna tycks ha kommit på att vissa av oss har Kastrup som hemmabana, d v s vi åker utomlands för att åka utomlands. Jag blev nämligen uppringd av Ving för en stund sedan eftersom vi har flygstolar till Kreta i nästa vecka från just Kastrup (yepps, vi ska åka igen, varsågod för den vill att förfasa sig). När man fyller i PLF och anger att man har en svensk adress kommer man inte vidare om man inte anger att man har gjort ett PCR-test. Jag har inte loggat in och testat om det är med sanningen överensstämmande, men Ving har ju ingen anledning att lämna felaktiga uppgifter.

Vi har tid bokad för test hos Hedda Care i Malmö (bra länk, Janne!). Det finns ju varianten hos apoteket också (vet inte dock om den kommit igång) men det kändes bökigt och dessutom är jag inne i arbetsstim p g a deadline på måndag så vi kör på detta istället.

Men Stusses avresa som är efter 31 augusti är det ju grönt ljus för utan test i nuläget!

Celbe
Svara med citat