Visa ett inlägg
  #10  
Gammal 2014-04-26, 18:45
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: Varför Chania när Sitia finns?

Citat:
Ursprungligen postat av Ylva A Visa inlägg
Chania är storslaget och svårt att överträffa, men måste alla turister resa dit? Det småskaliga har också sina fördelar och är kanske mera äkta?
/ Jannis
Alla turister åker inte dit, men jag tror, att eftersom charterarrangörerna har så många flyg till Chaniaområdet från små flygplatser i Sverige så är det lätt för oss som bor där att ta sig dit. Vi kan åka lätt till Chania eller Rethymno och få bra pris på ett "paket" utan massor av mil i bil till flygplatser och dyra parkeringsavgifter. Det är dock näst intill omöjligt att hitta flygstolar på på dessa avgångar då de snabbt blir fullbokade. 5-6 avgångar fylls snabbt!
Sen är vi ju alla olika. Jag älskar de större städerna där man kan gå på olika gator varje kväll och hitta nya pärlor. Jag kommer aldrig att tröttna vare sig på Chania/Nea Chora eller Rethymno. Jag kan dock tänka mig Heraklion vid nästa Kretaresa om flyget går nära från oss.
Sitia kan då få ett dagsbesök....

Jag ser fram emot tre veckor på Kreta i höst med Chania/Nea Chora, Rethymno och Paleochora. Jag hade kunnat välja mycket mindre orter men vet att jag inte skulle trivts där det är för litet. Så vi ÄR olika. Dessutom kan man visst hitta det genuina även på det större orterna om man söker sig bort från de mest utsatta stråken.

Lissi
Svara med citat