Visa ett inlägg
  #50  
Gammal 2021-12-25, 08:01
yanniss avatar
yannis yannis är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 4 759
Standard Sv: Åter en vinterresa till Paleochora

När juldagsmorgon glimmar.....



Jag tände ett litet ljus i morse och med kaffekoppen i hand väntade jag på gryningen....




....och den kom och den var bara så vacker!

Igår, när jag tror att många satt där hemma och tittade på Kalle Anka gick jag en tur till gamla hamnen i det fina vädret. Bilder från det kommer en annan dag. Kvällen tillbringade jag på Waters Edge. Vi var inte många gäster, bara fem stammisar och jag. Haris bjöd oss på skumpa, eller vad det var. Det skummade i alla fall och flaskan var fin. Lite senare kom festklädd tomte och hälsade på som hastigast.




Det var vår städerska. Hon skulle nog iväg på andra festligheter senare och ville bara hälsa på oss som snabbast.

Jag undviker ju att vara i city under kvällarna. Det har festats väldigt grymt dom sista kvällarna och jag fick verkligen fog när jag såg en You Tube-video på paleochora- west- south -cretes fb. Denna bild har jag tagit från videon och den är oskarp. Har inte lärt mig att ta en skärmduk på laptopen.




Idag är det den stora jul-firardagen här. Katarina har lagt upp en frestande meny och just nu förbereder hon jul-kalkonen. Startskottet blir klockan 1 idag och jag har bestämt mig för att ta kalkonen med en äppelkaka som efterrätt. Jag har ätit den tidigare och jag vet att den är gudomlig.




Dom nya corona-restriktionerna medför att det blir ingen levande musik. Inga offentliga tillställningar får förekomma. Och tydligen tolkas det som offentlig om man har levande musik på en taverna. Fan trot, tycker jag!

En kort sammanfattning av två juldagar i Paleochora och hälsar er en härlig julhelg!

Birgitta.
Svara med citat