Visa ett inlägg
  #8  
Gammal 2019-09-24, 15:18
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 319
Standard Sv: Jag köpte vingar för pengarna

Måste säga att jag var väldigt snopen när jag på morgonen läste nyheten. Magkänslan sa en sak, men hjärna en annan: Thomas Cook kan inte gå i konkurs, men det kunde dom.

Ving har skött sin del jättebra. Har fått sms med information, och nu ska ju allt fungera som vanligt igen.

Bodde första natten i gamla stan på Rhodos. Igår strosade jag runt en stund i Rhodos stad, hälsade på svenska Kim - som har bott på Rhodos sedan 1961 - på resebyrån Triton, och köpte båtbiljetter där. Ett besök hos Kim är en tradition när jag/vi är på Rhodos. Han vet allt om Rhodos!

I väntan på färjan satt jag på den omgjorda (igen) innergården på Kristinas Rooms och följde nyheterna om konkursen. Det blev en lång dag.

Kom fram till Tilos runt 18.15 där jag möttes upp av vänner. Omonia var fullt så det blev middag på Mediterranean Delights i stället, och jäklar vilken god mat. Som alltid med andra ord.

Idag har det varit lite mulet, men det ändå varmt. Det sägs att det är ett oväder på gång i natt. Hoppas att det blir lite åska också.

Avslutar med två bilder från idag:



Soluppgången från Annas Studios var lika vacker som alltid.





Dagens fågelskådning blev dock en liten besvikelse, drygt 10 arter fick jag ihop. Lunchen på Omonia var lika god och tavernan var lika underbar som vid alla andra besök. Det enda som inte var sig likt var att Amstelflaskan fått en fulare design.

Medans jag skrev detta kom och gick katamaran Dodekanisos Pride. Ingen strejk här inte, som det var tal om.

Senast redigerad av Kalimera den 2019-09-24 klockan 16:04.
Svara med citat