Visa ett inlägg
  #31  
Gammal 2016-12-18, 14:24
yanniss avatar
yannis yannis är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 4 742
Standard Sv: Har jag gjort bort mig igen?!

Vår första ö-luff skulle vi göra till Antiparas och Naxos i mitten på 90-talet.
Vi var lite försiktiga och hade bokat norskans hus på berget ovanför Soros på Antiparos första veckan. Detta var 2 dar före Mariadagen den 15 augusti.
Ankom till Paros och tog badbåten till Antiparos. Inga mopeder tillgängliga på ön! Och vi hade flera km till boendet på norskans hus! Fick dock hyra hans egen moped på mopeduthyrningen, en trimmad sådan..

När vi installerad hos norskan låg en lapp att vi inte behövde mata geten på gården. Men dom 2 katterna! Och att vi ska droppa i ögonen varannan dag på en av katterna. Geten såg vi men inte katterna.

Eftersom vi hade en radio som tog emot RadioSweden letade vi efter ett uttag i en av våra 3 sovrum. Slet ut en kontakt i golvet i det sovrum där vi ville sova. Det fungerade inte!

På natten hörde vi konstiga ljud vid dörren. Sen låg 2 katter i våra sängar!.
Dom hade luckor vid dörren för att komma in.

Morgonen därpå hade vi INGET VATTEN. Kollade i köket, toaletten, tvättstugan. Inget vatten. Tydligen var vattenbehållaren på taket. Arne klättrade upp på taket! Där var tydligen slut.
Arne körde mopeden till hamnen (på den tiden hade man inte mobil) och pratade med handlarn som gett nycklarna till boendet). Konstigt, sa han hon fyllde på cisternen innan hon åkte iväg. Och vattenbilen är på fel sida av ön just nu. Om ni har orsakat felet får ni stå för kostnaden för vattenbilen.

Hem igen från hamnen. Men, som en förståndig person som min man är tryckte han in kontakten i golvet eftersom den inte fungerade. Då kom ett ljud över hela huset. Och vattnet återvände!!!!

Åter en tur till hamnen med moped och handlarn. ALLT ÄR LÖST!

Dom där grekiska lösningarna har nu numera nästan lärt oss.

Birgitta.
Svara med citat