Visa ett inlägg
  #1  
Gammal 2018-09-15, 15:59
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 334
Standard Hamnluffa är det nya öluffa

Kära Kalimerianer.

Ledsen att det är ett tag sedan jag hörde av mig. Anledningen är att jag har varit på resande fot, eller resande båt kanske är mer korrekt. Jag skrev i det här inlägget att jag hade en luddig plan för denna resa. Den luddiga planen följdes till en början, men inte längre.

Nu har jag slutat öluffa och börjat hamnluffa. Vilket ni kommer att förstå när ni ser bilderna nedan. Det är egentligen en väldigt lång historia som jag inte hinner berätta om just nu.



Klockan 14.30 i torsdags lämnade jag Agathonissi med sorg i hjärtat.




Jag kommer till Agia Marina på Leros.




Jag kommer fram till hamnen på Lipsi klockan 17.00. Jag tittar mot mitt favoritboende Galini, som tyvärr var fullbokat.




Klockan 13.00 igår fredag lämnar jag Lipsi.




Jag kommer till Skala på Patmos.



Jag kommer till Agia Marina på Leros. Igen.




Jag kommer till Pothia på Kalymnos. Jag vinkade till dig Monica, men du kanske inte såg det.




Jag kommer till Kos stad på Kos.




Jag kommer till Gialos på Symi.




Jag kommer till Kolona i Rhodos stad på Rhodos. Nu är klockan 18.40 och nästa båt som jag ska åka med går klockan 19.00 från Akandia, också det i Rhodos stad. Jag haffar en taxi och säger: gasen i botten till Akandia.




Jag hinner fram med en marginal på tjugo minuter, och lämnar Rhodos. Så jag var bara på Rhodos i nio minuter. Slå det den som kan.



Jag kommer till Gialos på Symi. Igen.




Klockan 21.50 är jag äntligen framme i paradiset.

Då är frågan, var är jag?

Senast redigerad av Kalimera den 2018-09-15 klockan 17:18.
Svara med citat