Visa ett inlägg
  #50  
Gammal 2018-05-03, 11:25
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 334
Standard Sv: Resa till Samos, Leros, Lipsi och Agathonisi

Citat:
Ursprungligen postat av Fältjäntan Visa inlägg
Vi fastnade ju speciellt för Agathonisi. Måste tillbaka dit, gärna tidigt på våren, då allt är grönt. Pension Glaros har öppet hela året.
Jag blir så glad att ni tyckte så mycket om Agathonisi! Få öar, om ens någon, bjuder på den där känslan av att man inte behöver göra något alls, och ändå har man aldrig tråkigt. Önskar att flera skulle åka dit. Under verkligen hur där är på vintern.

Citat:
Vi har ju öluffat ett antal gånger i Grekland, men planer finns att besöka grekiska fastlandet nästa gång.
Jag blev helfrälst när jag första gången åkte till Peloponnesos för några år sedan. Dit ska jag definitivt återvända. Min stora dröm är att vandra mellan byarna i Zagoria. Vi har varit där, men har sett så lite, och där finns massor att se och göra.

Citat:
Önskar alla Kalimeravänner en härlig Greklandssommar.
Tack detsamma, och ett jättetack för ditt mycket läsvärda resebrev!

Citat:
Ursprungligen postat av Masse Visa inlägg
Många med er gör ju så, 2 - ? nätter per ö, och sedan vidare. Hur känner ni när det gäller det? Känner ni aldrig längtan att bara åka till en enda ö och bo där 1 - 2 veckor och riktigt känna in den. Lära känna både själva ön och dess befolkning. Det hinner man ju knappast på bara ett par dagar.
Vår nyfikenhet (och jobbet) gör att vi gärna reser runt och stannar kort tid på vissa öar. Nu har vi sett så mycket att det räcker och blir över. Ska vi stanna längre tid så blir det Tilos eller Amorgos. Då har vi semester.
Svara med citat