Visa ett inlägg
  #6  
Gammal 2018-11-13, 11:33
RobEri RobEri är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2015
Inlägg: 488
Standard Sv: Öluff i kykladerna med start på Paros

Citat:
Ursprungligen postat av Netwolf Visa inlägg
200 per natt känns för mig lite too much. /Netwolf
Jag blir verkligen konfunderad när jag läser vissa kommentarer om logikostnader ute på den grekiska övärlden. Har man blivit så prisokänslig? Eller helt tappat begreppet om prisbilden i Grekland?
Jag är egentligen inte priskänslig, men att betala mer än vad det egentligen kostar tar det faktiskt emot, det är något som sitter kvar sedan barnsbenen när man inte hade råd.
OK, man kanske struntar i vad det kostar. Det är ju ändå upp till var och en att spendera sina egna pengar som man vill...
Grekland är INTE ett billigt land som somliga ibland vill ge sken av, men inte heller ett dyrt land. Det finns förresten nästan inget "lågprisland" kvar i Europa (inom EU), kanske Rumänien eller Bulgarien (har inte varit där sedan slutet av 80-talet).
Jag har ibland bott oförskämt lyxigt och därmed dyrt, väldigt dyrt, dock aldrig i Grekland. Det finns säkert sådana ställen ute på den grekiska övärlden, men de är inte många, i varje fall inte på Mikro-Mykonos (Koufonissi), en liten medioker ö med endast ett par hyfsat bra stränder och absolut inget annat att erbjuda.
Svara med citat