Visa ett inlägg
  #4  
Gammal 2016-04-27, 19:21
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 276
Standard Sv: Bussen till Lavrio (igen...)

Citat:
Ursprungligen postat av Charleston Visa inlägg
Bussen avgår från "Rafinabusshållplatsen" på flygplatsen, eller? Och biljett köper man ombord på bussen?
Så var det när vi åkte.

Citat:
Ja, Kea och Kithnos ska bli spännande. Vi har aldrig varit där tidigare, men ser fram emot framförallt fina vandringar.
Kithnos är inte speciellt inbjudande när det gäller vandringar, tycker jag. Däremot är Kea det. Så här inleder jag texten (opublicerad än så länge) om vandringar på Kea:

"Innan jag kom till Kea första gången var det inte mycket jag kände till om ön, ju längre jag var där och ju mer jag såg av ön desto mer gillade jag den. Men det var först efter en vandring jag verkligen insåg vilken fantastisk ö Kea var, det var då jag lärde känna Keas inre själ. Landskapet är synnerligen inbjudande och serverar ibland små överraskningar. Naturen skiljer sig märkbart från andra Kykladiska öar i och med alla mandel- och ekträd. Ett flertal av de gamla åsnestigarna är bevarade, många av dem används fortfarande och det är inte ovanligt att man möter gubbar på åsnor. Däremot är det sällan man möter andra vandrare, i regel är man ensam, antagligen beror det på att Kea nästan uteslutande besöks av grekiska turister, och de verkar inte vara lika pigga på att vandra."
Svara med citat