Visa ett inlägg
  #2  
Gammal 2005-02-21, 14:14
myssas avatar
myssa myssa är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Kalix
Inlägg: 599
Standard Sv: Sugen på Platanias

hej hasse
jag tror jag svarade tidigare på ditt inlägg men jag tar några rader till.
platanias befolkningsmängd vet jag inte riktigt men du har helt rätt i att byarna går som ett pärlband längs kusten men Platanias har de bästa restaurangerna.
hit åker grekerna då dom äter ute eller firar något stort.på Mylos eller Dionysos som båda ligger efter huvudgatan.här finns fortfarande kvar ett äkta Kafenion där de äldre grekerna sitter.jag har haft turen att bli inviterad till deras små fester ibland och det är mycket bättre än alla "arrangerade" grekiska aftnar.så mycket sång och dans.
gamla Platanias som ligger på en liten kulle ovanför har massor av fina tavernor längst upp finner ni Vigli,bästa utsikten garanterat.
en taxi in till chania stad kostar 10 € strosa i hamnen medan solen går ner är inte heller fel.
stranden i Platanias är lång och mestadels fri från stenar.och bitvis inte så mycket folk.om man promenerar västerut på stranden så rinner en bergskälla ut i havet och det är en rolig känsla,varmt havsvatten och kallt källvatten runt fötterna.
men en tur till Elafonissi har blivit ett måste varje gång jag är där.packa korgen med fetaost,bröd.oliver,tomater och ett gott vin vandra längs ön och känn dig som Robinson för på andra sidan är det inte många människor.
jag själv känner att Platanias ligger så bra till.
jag har varit på hela ön många gånger men ibland är det små detaljer som gör att man fastnar.
mitt i allt kanske vi syns där, jag blir där 2v i juni och 4v i aug.
idag längtar jag väldigt mycket.
kram från myssa...
Svara med citat