Visa ett inlägg
  #37  
Gammal 2012-08-17, 01:27
Eva i Atens avatar
Eva i Aten Eva i Aten är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2011
Ort: Umeå
Inlägg: 63
Standard Sv: Att föda barn i Grekland

Kul läsning! Vi har 4 barn som alla fötts och döpts i Grekland, på Kreta närmare bestämt. Alla förlossningarna har gått bra och även dopen. Min man har varit med på alla förlossningarna, men personalen upplevde det som konstigt - det här var på 90-talet. Det sista barnet valde jag att föda på Universitetssjukhuset i Heraklion istället för på privatklinik som de övriga. Att det blev privat den första gången var p.g.a att man hört att det var bättre. Sedan fortsatte man av bara farten. När det tredje barnet fötts blev jag dock riktigt arg på min läkare eftersom han inte ville ge oss kvitto på hela beloppet. det var viktigt för oss att få kvitto eftersom vi hade en försäkring som skulle betala förlossningen. Därför blev min sista förlossning på Universitetssjukhuset och jag var mycket nöjd. Rent och fint, bra personal och dessutom kostnadsfritt. Det är ju faktiskt mycket bättre än att föda på privat klinik - finns ju alla resurser nära om några komplikationer tillstöter.
Min svärmor var på BB tillsammans med mig och nyfödda Marina (svärmors namn!) då barnläkaren kom in och han sa, extra högt och tydligt för att svärmor skulle höra, att det var viktigt att jag tog ut henne på promenader och att jag absolut inte skulle vänta i 40 dagar...! Ett roligt minne!
Svara med citat