Visa ett inlägg
  #5  
Gammal 2010-10-18, 09:23
kifisia kifisia är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2010
Ort: Wien
Inlägg: 70
Standard Sv: Det där alfabetet...

Citat:
Ursprungligen postat av Wiippola Visa inlägg
Om jag ska läsa ett ord som är skrivet med grekiska bokstäver, och endast har en lista med förklaringar på vad bokstäverna står för... Det blir ju ändå bara pannkaka av det hela. Hur läser man ord som är skrivna med grekiska bokstäver?
Du må tenke deg at det greske alfabetet i prinsippet ikke er meget annerledes en det latinske. Egenglig er det enklere, da det er meget mer fonetisk enn det latinske, det uttales slik som det skrives!
Mange avbokstavene er identiske med de latinske, enkelte har bare en annen utforming!

Det greske alfabetet var først! Det latinske alfabetet er "stjålet" fra det greske !

Gresk er egentlig et lett språk, det nordmenn sier, "dette er gresk for meg" refererer til klassisk gresk, DET var et vanskelig språk. Det var også Kathareuousa, det offisielle språket før 1975, det var bassert på Klassiske dialekter. Jeg fikk svette under dette språketde første skoleårene mine. Det ble aldri snakket blandt folk! Nygresker et meget oversiktlig og vellstrukturert språk! De fleste verbene er regelmessige. For nordmenn er det meget lett å uttale gresk, men jeg vet at svenskenes vokaler er noe annerledes.

Det skali normalt ikke ta mer enn en dag, toppen 1 uke å lære alfabetet.
Svara med citat