Visa ett inlägg
  #1  
Gammal 2021-09-20, 10:12
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 276
Standard Bläckfiskmanet från Tilos

Jag har sett bläckfisk en enda gång när jag har snorklart i Grekland. Jag dök ganska djupt och när jag kom ner till botten såg jag två gigantiska ögon som blängde ont på mig. Jag blev så rädd att jag höll på att skita på mig, och simmade som en vettvilling upp till ytan igen, där jag pustade ut.

Idag kom jag på att jag sett bläckfisk från en båt en gång. Då blev jag inte rädd, bara väldigt glad. Efter lite letande i bildarkivet hittade jag bilder från just det tillfället. En av bilderna ser ni nedan. Läcker bild om ni frågar mig, nästan som ett konstverk och som jag skulle kunna tänka mig att ha som tavla på väggen.

Hur många av er har sett levande bläckfisk (det finns flera olika arter) i Grekland?



Bilden tog jag från en båt utanför norra Tilos.

Ja, så skrev jag i vår Facebookgrupp och skulle sedan skriva det här. Men det visade sig snart att jag hade fel, det är ingen bläckfisk, det är en manet.

Jag skäms lite för att jag trodde att jag hade fotograferat en bläckfisk. Jag tänkte till innan jag la ut bilden: hur har jag lyckats ta denna bild på en bläckfisk. Men det stannade vid en tanke. Hur som helst så gillar jag bilden, och det är en tröst.
Svara med citat