Visa ett inlägg
  #25  
Gammal 2008-07-16, 15:22
lemonaki lemonaki är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2008
Ort: Plomari, Lesvos, Hellas
Inlägg: 4
Standard Sv: Flytta till Grekland

Jeg har nå bodd 8 år i Hellas, og trives utrolig bra. Jeg bor alene, men har mange venner etter hvert, både utlendinger og grekere. Jeg lever i den hverdagen dere beskriver, hvor det kan ta litt tid å handle etc, men det tar jeg med i tidsberegningen min! Dessuten møter jeg jo alltid kjente på mine handlerunder, så det blir kaffe på kafenion også et par ganger før jeg kommer meg hjem. Det er jo det som gjør det hele anderledes og sjarmerende. Det er jo ikke tidsklemma vi vil være i når vi flytter hit.
Dessuten har jeg mye med offentlige kontorer å gjøre i jobben min. Jeg jobber for en eiendomsmegler. Mye byråkrati og mye venting, men det er også en del av det. Jeg hjelper utlendinger gjennom salggsprosessen og ordner alt av papirer etc. Det tar selvfølgelig på å beholde roen og tålmodigheten i byråkratiet, men så går jeg ned på nærmeste kafenion og tar meg en kaffe, møter kjente og slapper av, så er alt glemt.
Jeg tror hemmeligheten med å ha det bra er å legge av seg stressetrangen når man kommer hit. Ta tingene med ro. Det er derfor jeg er her.
Svara med citat