Visa ett inlägg
  #18  
Gammal 2014-07-11, 23:01
Masses avatar
Masse Masse är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2008
Ort: Kristianstad
Inlägg: 5 302
Standard Sv: Fira 60-årsdag på Tilos

Citat:
Ursprungligen postat av sjöborren Visa inlägg
Vilket härligt firande! Och vilka överraskningar! Önskar jag kunde fira mina födelsedagar på Tilos. Men känner inte för att åka dit i februari.

Masse! En strålande idé! Då kan din hustru och jag fira gemensam namnsdag i början av oktober. I år går det inte eftersom vi reser hem den 5:e oktober. Men kanske nästa höst ...
Hhmmmm! Namnsdagar åsido. Och vi har fyllt vår resekvot i år!

Men .......

...... Birgit har ännu inte fattat att hon är pensionär. Och eftersom hon varit efterfrågad och tycker att det är kul att jobba, så "sommarjobbar" hon lite som semestervikarie.

Tilos gick rakt in i hennes (och mitt!) hjärta när vi var där. Har hört lite små antydningar om att det kanske inte vore helt fel med en tur dit i höst. Med lite fantasi kan man tänka sig att hon anger det som användningsområde för slantarna från hennes sommarjobb. Men det finns som alltid många hål som de kan fylla. Vi får väl se.

Men om, om, om ..... Det hade varit jättekul om det blev så och om vi hann dit innan ni reser hem den 5:e! Och vad är det som hindrar att man tar sig ett extranamn? Mikaela och Ragna är väl trevliga namn som vi skulle kunna fira! Helge, Osvald och Frank är väl kanske att driva det lite för långt!

Den som lever får se!

Masse
Svara med citat