Visa ett inlägg
  #5  
Gammal 2010-06-19, 12:49
Gita Gita är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Ort: Järfälla
Inlägg: 1 429
Standard Sv: Billigt på Kreta?

Vad roligt att läsa om allt du har tagit med dig hem, Eva! Vad lika vi har gjort - jag kunde bocka av ca 90% - jag hade bara inte tänkt på allt jag har släpat med mig! Tom saltburken har jag hemma!

Ikoner, keramik, en liten akvarellmålning...ja, det har jag hemma, de påminner mig om Grekland mitt i vardagen. Också små skålar och salladsbestick av olivträ, olivolja och vinäger, den som man brukar få på fetaostsallad. Kryddor, timjan, torkade chilifrukter, bergsthé. Honung, en stor bit fetaost som vacuumpackas på plats (och som jag lägger i saltlake hemma).

Lädervaror, bälten tex köper vi alltid åt mansfolket. Skinnväskor köper man billigt på lädergatan i Chania. Och några silversmycken brukar få följa med hem.

Saronger, foppatofflor och ryggsäckar samt resväskor har vi också köpt.

Hmm... när jag tänker så har vi nog en liten bit Grekland i varje rum... och glöm inte olivtvålen, som Eva skriver! Och i år tänker jag titta efter bodylotion/duschtvål etc av märket - jag, vad heter det? Anoula har skrivit om det - finns på Åhlens numera (dyrt!)... Börjar på K eller M?

Korres heter det!

Senast redigerad av Gita den 2010-06-19 klockan 12:55.
Svara med citat