Visa ett inlägg
  #2  
Gammal 2010-06-18, 22:26
Kikhs avatar
Kikh Kikh är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2006
Ort: Kalithea, Chania
Inlägg: 1 371
Standard Sv: Billigt på Kreta?

Citat:
Ursprungligen postat av Estrid Visa inlägg
Vill ju gärna passa på att fynda det som kan vara billigare på Kreta än i Sverige. Så, vad rekommenderar ni? Tar tacksamt emot tips om allt från frisörer till solglasögon...
Är inte alltför intresserad av cigaretter/sprit men har ni tips på goda viner så är det av intresse, har dock noll koll på hur mycket jag får/kan ta med mig hem. Lär mig! /E
Frisörerna är mycket billigare här än på de flesta svenska orter. Jag kollade priserna hos en ny frisörska i Agia Marina idag och hon skulle ha €12 för att klippa kort hår (herrklippning €10). Går ni på en trendig salong mitt i storstan får ni räkna med €25 för samma tjänster.

Glasögon är också billigare här om ni har receptet med från Sverige, märkesbågar kostar mer i alla länder men trots det är priset full överenskomligt. Ta ni hand om vinet, eftersom jag föredrar lokalt hemkört vin, så röker jag och dricker sprit Ett billigt rött grekiskt vin med smak av hallon är Enotria, finns även vitt och rosé, för ca €5 flaskan, jag skulle däremot undvika vinet Kriti som smakade blöt överkörd katt...Naturlig tvättsvamp och olivtvål är billigare här precis som vissa hudprodukter. På Apoteket fyndar ni muskel - och värkkrämer, receptfri Voltaren och värkstabletter (Depon och starkare Ponstan) för vrakpriser om man jämför med de svenska.

Kommer inte på mer nu, men det kan ändras med dagsform

//Kikh
Svara med citat