Visa ett inlägg
  #28  
Gammal 2023-12-09, 16:57
yanniss avatar
yannis yannis är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 4 755
Standard Sv: Paleochora i december 2023.

Citat:
Ursprungligen postat av Alala Visa inlägg
Oj, det såg vått ut den regniga dagen. Hoppas solen tittar fram idag. Och hoppas hundarna inte hamnar under någon bil en vacker dag för såg att de hade som vana att ibland rusa ut på gatan när det kom en moppe eller bil, men såna är ju hundar.

Birgitta! Har du varit på promenad till stora hamnen? Ser på FB att det ofärdiga huset där har rivits bort. Såg i maj att de höll på att bygga nya hus i området och nu verkar folk vara oroliga över att man kommer att bygga mera och att det kommer att bli någon typ av "lyxområde". Vet de månne något om detta på Haris?

Have a nice day!

/ Anne

Ja Anne, det som kallas "Gethotellet" har nu raserats till fotknölarna. Jag var inte där igår, men jag har följt detta på facebook.
Hur många år som huset har stått där vet jag inte. Såg den först efter år 2000. En del säger att den har stått där sedan 70-talet, andra säger 90-talet.

Den har varit ett "hem" för getter men jag har träffat en som bott där.
Vad som kommer att hända på detta område vid stora hamnen är inte känt. Vissa säger att marken är dålig att bygga på. Andra säger att det är lite långt från city för att exploatera området med hotell.
Alltså spekulationerna är många.

Här ett par bilder (som jag lånat av Aris på hotell Aris i närheten) som visar rivningen.








Så här såg gethotellet för några år sedan då jag fotade det.




Birgitta
Svara med citat