Visa ett inlägg
  #2  
Gammal 2019-02-08, 22:46
Spizemans avatar
Spizeman Spizeman är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2014
Ort: Gislaved
Inlägg: 800
Standard Sv: Att bara åka!

Fantastisk idé, skulle nog lagt minst 3-4 veckor på resan. Själv är jag förbokande, kör med gps, och allt som säkrar framkomst i tid. Studerar kartor o läser recensioner, men din tanke känns oerhört spännande. Tyvärr kommer jag nog aldrig att uppleva en så spännande resa.
Min hustru undrar varför jag köper en bil i mellandagarna när vi ska åka i augusti. När jag förklarar min planering att i juni/ juli kostar cabbar som mest och dessutom kommer jag inte ha tid i sommar att leta. Så bättre att köpa i god tid, o parkera i garaget.
Jag brukar också beställa biljetter till Grekland innan jag åker hem, samtidigt som jag beställer andra flygbiljetter.
Men förra året hade jag inte beställt o visste inte när vi skulle komma tillbaka. Våra grekiska vänner blev oroliga, o undrade om vi hade besvär med hälsan, eller problem på något sätt...
De sa att vi alltid vet vilket datum vi kommer o tom klockslag och har skrattat åt det i många år.
Men nu är 2019 planerat i detalj, innefattar Grekland, Ryssland, Mosel, Alsace, Toscana och Grekland igen.
Svara med citat