Visa ett inlägg
  #1  
Gammal 2017-08-17, 17:38
Mikke Mikke är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Lamberget-Kallsta.......
Inlägg: 2 198
Standard Karpathos/Rhodos i sep 2017

Hej alla glada Hellofiler!!
Jag flyger från Arlanda till Rhodos tionde september, men har redan börjat förbereda resan på diverse vis....T.ex så lyckades jag idag jaga fram Elias Livadiotis telefonnummer, d.v.s han som har den pyttelilla kafeneion i Menetes, för jag skickade ett brev med ca 100 vykort till honom för några veckor sen och har inget hört om att brevet kom fram...Först pinglade jag hans brorsa Minas, som tidigare drev Garden Villa med sin fruga Sofia,och han luskade fram numren. Att jag sen hörde Elias i pratnivån på fiket känns som en bedrift, och jo,brevet hade kommit fram för lääänge sen, sa han...Bra, fint, då fick jag reda på det....Sen släpar jag med mej 500 till, så det får väl räcka en stund...
Stockholmsbekantingarna Fellman, som också varit flera ggr på Karpathos kom förbi Karlstad med sin fina husbil, och lyckades parkera den mellan sop-och cykelhuset och häcken, och stannade en natt. Jag brukar bo hos dom i Järfälla innan jag flyger från Arlanda, så kanske sticker jag väl upp några dar innan, så vi kanske hinner med en tur till Åland, där dom har en egen liten ö med ett litet hus på...
Sen ska träsnipan Hedvig upp ur spat, och jag måste tillverka nya takbockar, som står på relingen och på vilka jag lägger en mast, och sen presenning över, så det börjat ticka mot Grekland allt fortare....
Jag ska förresten ta och ringa Jonathan Preece, aka English Jon, och höra ifall böckerna jag beställde åt honom från Englad för några veckor sen på Ebay.co.uk har kommit fram.....
Vilka mer ska neråt Rhodos - Karpathos i september-oktober?? Vi kanske ses på Pelagos eller nån annanstans....
Mvh,
Mikke
Svara med citat