Visa ett inlägg
  #53  
Gammal 2020-07-23, 12:22
simetras avatar
simetra simetra är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2011
Inlägg: 2 145
Standard Sv: Ska du eller ska du inte resa till Grekland i år?

Citat:
Ursprungligen postat av Kajja Visa inlägg
Vilket dilemma! Hur skulle ni gör i vår situation?
Skulle ni beställt höstresa om ni hade haft corona, som vi? Att flyga ner med munnskydd och mötas av mängder av restrektioner är inte aktuellt..men om det bara gällde att hålla avstånd på resmålet etc. Skulle ni åka då?!
Har sett många lockande boende ì september på Kreta till bra pris och längtan gnager..
/ Kajja
Jag hade kunnat tänka mig att åka om jag och mitt resesällskap hade genomgått covid-19 och hade antikroppar och inte heller hade behövt uppsöka sjukvård för detta de senaste tre månaderna (för att försäkringen ska gälla om man behöver vård utomlands i detta syfte). Jag skulle absolut valt en charterresa, då jag tror det skulle vara lättare att kunna ta sig hem om allt skulle ändras plötsligt på resemålet. Jag skulle även valt ett resemål där allt varit på gångavstånd t ex fin strand, närhet till centrum osv. för att slippa vara beroende av fordon eller buss. Att hålla avstånd skulle inte vara några problem, inte heller att köpa hämtmat att förtära på balkongen. Munskydd i affärer och på andra platser skulle inte heller vara några problem fast helst inte på stranden då förstås
Gärna också direktflyg och boende inte för lång väg från flygplatsen.
Svara med citat