Visa ett inlägg
  #17  
Gammal 2018-12-09, 11:11
Netwolfs avatar
Netwolf Netwolf är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 11 684
Standard Sv: Bila eller åka buss?

Citat:
Ursprungligen postat av RobEri Visa inlägg
Jag har inte bra erfarenhet av AutoEurope. De har försökt lura oss på en skada som vi inte var ansvariga till. Lyckligtvis hade vi fotat av hela bilen från olika vinklar, och bilderna har datum och klockslag. Tack och lov!
Har hyrt av AutoEurope flera ggr och i olika länder och det har aldrig varit några problem. Men så har jag lyckligtvis aldrig råkat ut för något allvarligt heller.

Hyrde av AutoEurope i Italien en gång. Kategori A bilen som jag hade beställt fanns inte inne, så jag fick en Ford Van, för samma pris. Dock var det lite småskador runt om, men de noterades i protokollet.
Helnöjd susade vi fram på motorvägen i vår stora van, men när det kom till att parkera på platser avsedda för minibilar, blev det trixigare.
Tror ni inte jag lyckades ordna en liten buckla på vanen, när jag skulle backa in och en "dold" stolpe stod i vägen.

Ja, det var ju skit tänkte man. Kollade protokollet och hoppades att det träffat en befintlig skada, men det hade det ju naturligtvis inte. Alla små kryss satt på andra ställen. Då såg jag det.
Protokollet i min hand, innehöll inte bara karbonkopian, utan även orginalet! Fram med samma blåa bläckpenna som använts tidigare och vips var det ett kryss till.
Vid återlämningen kollade hyrbilsgubben av bilen mot alla kryss och godkände. Visst. Det var en fuling, men jag kunde inte motstå chansen.

Förresten så inträffade en grej till. Strax innan vi skulle lämna bilen i Bergamo, så var vi inne i stan för att käka lunch. Gamla stadsdelen Citi Alta är ju inte gjord för biltrafik direkt och inte vans i synnerhet. Så jag genade lite för att komma fram till en bra parkering som jag såg.

Två månader efter fick jag en trafikbot från polisen i Bergamo, där de hade mitt regnr på en bil som körde mot förbjuden infart.



87€ i böter! Bara att betala och se glad ut (annars dras det till fogden i SE).

Men det är väl det som kallas karma...

/Netwolf
Svara med citat