Visa ett inlägg
  #11  
Gammal 2019-09-05, 16:29
yanniss avatar
yannis yannis är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 4 754
Standard Sv: Med kapten Corelli, stickning och sudoku på öluffartur.

Turen har nu gått till Agathonissi. Utan strul! Vi resenärer hade det väldigt trevligt innan Nisse anlände till hamnen. Där blev det spontandans till musik från en mobil. Jag var lite orolig för landgången med mina handikapp, en ond tumme och två onda fötter,men det löste sig. En vänlig präst tog min väska i ena handen och mig i den andra. Samma gjorde han när jag skulle gå av färjan i Agathonissi.

Maria den yngre väntade med sin bil och vi åkte den korta sträckan till pension Maria, som ligger intill Glaros. Rummet jag har är väldigt liten utan altan, men det kompenseras av att jag har rummet precis vid utgången till den stora altanen, som har ett tak täckt av boeganvillea. Värdfamiljen är underbar och Maria den äldre bjuder mig på färska fikon och vindruvor.

Jag har hittills bara träffat Jannis och hans dotter på Glaros. Voula sköter sin lilla butik. Här på panget finns också kalimeravänner, norska Kirtor med fästman, som är så trevliga och hjälpsamma mot mig.

Vi är ganska många turister, främst båtfolk dock. Man hör svenska,norska, engelska och italienska. Jannis och Voula har fullt hela månaden, så därför blev det Marias.

Det är lite knackig uppkoppling från och till, sånu gör jag ett försök att skicka detta vidare.

Birgitta



Nissos Kalymnos (även kallad Nisse) anländer.




Spontandans i Pythagorions hamn.




Nisse ska lägga till.




Afton i Agathonissi.




Utsikt från "min" altan tidig morgon.
Svara med citat