Visa ett inlägg
  #27  
Gammal 2010-11-20, 15:22
Deias avatar
Deia Deia är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Göteborg
Inlägg: 1 059
Standard Sv: Aldri mer Ryanair!

Förseningar: Jag har rest med Ryanair många gånger och aldrig varit försenad. Däremot har jag suttit i ett fullsatt plan på Palma airport, i 4 timmar utan luftkonditionering, när vi rest med ett av de flygbolag våra svenska charterbolag anlitar. En gång när vi skulle med Apollo till Grekland var vi så försenade att vi fick övernatta i Göteborg före avresa och en gång var vi tio timmar senade med Ving.......

Medhavd mat: Hos Ryanair får man ta med sig mat och äta vad man vill! Hos andra bolag får men inte ens ta med en banan.

Ringa kundtjänst: Vad är problemet? Att man pratar engelska? Om man inte klarar det kanske man ska hålla sig till charter....
Ringde dit en gång för att få ersättning för ett anslutande inställt flyg. Obs! att Ryanair egentligen inte tar ansvar för anslutade flyg eftersom dom är ett "point-to-point" bolag. Jag ringde kundtjänst och det tog tre minuter = 12 kronor. Problemet löstes och jag fick pengarna tillbaka.

Komforten: Har rest många gånger till Dublin. En gång passade inte avgångstiderna så vi fick ta SAS istället. Mycket sämre komfort (mindre plats), sämre service (otrevlig personal) på planet och 5 gånger så dyrt.

Många verkar ha fördomar om Ryanair utan att ens ha provat att resa med dom.....
Svara med citat