Visa ett inlägg
  #1  
Gammal 2018-04-05, 19:17
Masses avatar
Masse Masse är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2008
Ort: Kristianstad
Inlägg: 5 302
Standard Hej igen! och ..... Yanis Varoufakis

Hej igen kära vänner!

Efter ett långt vakum i vårt liv är Birgit och jag sakta, men mycket sakta!, på väg tillbaka igen. Under lång tid har vi inte haft ork eller lust alls att umgås med folk eller kommunicera. Vi har under c:a 6 månader inte ens umgåtts med våra allra bästa vänner, utan enbart med familjen. Nu har vi under senaste månaderna sakta sakta åter börjat träffa våra bästisar och andra goda vänner. Känns skönt.

När jag i september i fjol gjorde en exit i Kalimera så visste (hoppades) jag att det var temporärt. Jag har sedan dess inte haft ork att skriva. Men ni ska veta att jag nästan dagligen varit inne och läst det ni skrivit. Ibland har jag tyckt att det känts lite magert med inlägg. Ibland har det varit bättre. Men ni ska veta att jag har känt mycket glädje i att läsa allt ni har skrivit. Och ännu viktigare ...... ni har mer och mer stimulerat mig till att bryta tystnaden och börja skriva igen. Det har varit nära flera gånger.

Nu blev det av slumpen dock så att det blev Yanis Varoufakis, f d finansminister i Grekland, som fick droppen att rinna över. Har haft koll på honom länge. Jag undanber mig att få hans politiska etikett klistrad på mig, men som ekonom framför han mycket som sammanfaller med mina tankar. Ikväll råkade jag lyssna på en intervju med honom här:

https://www.efn.se/tagg/yanis-varoufakis/

Självklart är det också en marknadsföring av hans bok som kom ut för ett år sedan. Och det fungerar tydligen för nu kommer jag nog till skott och äntligen köper den. Ska bli intressant läsning.

Och än en gång, vi är inte partikamrater! Men vi har samma uppfattning om euron och jag har stor respekt för hans kunnande som ekonom och om det politiska spelet.

Vill med detta inte dra igång någon ny debatt om euron eller grekiska krisen. Men till er som kanske är lite intresserade, lyssna på intervjun!

Och till er som blir oroliga ..... lugn! Jag kommer snart att återkomma om mera närliggande och oförargliga ämnen såsom Leros, Egina, Karpathos, Skopelos och Tilos. Dock har jag ju av naturliga skäl inte så mycket egna nya intryck att skriva om, men jag kan kanske bolla tankar om det ni skriver.

Ha det fint!

Masse
Svara med citat